Snel en foutloos bestellen

Als installateur bestelt u wellicht dagelijks materialen bij diverse groothandels. De berichten rondom de bestellingen (Bestelorder, bevestiging en factuur) worden in veel gevallen in EDI/ICM-formaat via aparte communicatieservers verstuurd. Vanuit de Ketenstandaard zijn al enige tijd nieuwe XML-berichten voor de bouw en installatiebranche gedefinieerd voor (klad-)order, orderbevestiging, verzendbericht (pakbon) en factuur gedefinieerd in een zogenaamd INSBOU-formaat.

Voor de uitwisseling van deze berichten was tot voor kort geen standaard communicatieprotocol beschikbaar, met als gevolg dat men via een broker of de berichten als mail met bijlage ging versturen. Dat dat geen optimale situatie was en voor veel problemen zorgde hoeven we u niet uit te leggen.

MessageService 3.0
Er is nu een oplossing in de vorm van MessageService 3.0. Ketenstandaard Bouw en Installatie heeft samen met een aantal belanghebbende partijen – waaronder diverse groothandels, maar ook Acto – een standaard webservice ontwikkeld (MessageService 3.0.). De voordelen zijn helder: Directe communicatie zonder tussenkomst van brokers of mail. En u krijgt direct elektronische terugkoppeling op uw bestelling en eventuele afwijkingen zodat u hierop actie kunt ondernemen. Door gebruik te maken van deze webservice wordt het bestelproces vele malen eenvoudiger, sneller maar vooral ook foutloos!

Adoptie communicatiestandaarden
Acto loopt graag voorop als het gaat om het adopteren van deze standaarden en heeft deze nieuwe communicatiestandaard geïntegreerd in ActoProject en ActoService. Door gebruik te maken van deze standaard webservice worden XML-berichten rechtstreeks tussen installateur en leverancier uitgewisseld, dus zónder tussenkomst van een EDI-broker, mailserver(s) of handmatige acties (lees: overtypen). Na het verzenden van de order volgt direct automatisch de orderbevestiging van de leverancier in de Acto-software. Later worden ook de pakbon en factuur door de leverancier via dezelfde webservice automatisch uitgewisseld.

Na eerdere pilotprojecten met elektrotechnisch groothandel Oosterberg (via beta versie) en met de Technische Unie is er met de MessageService 3.0 nu een standaard oplossing voor directe communicatie tussen bouw- / installatiebedrijf en de leverancier beschikbaar.

Gerelateerd Bedrijf:

Acto Informatisering

0.0/5 Waardering (0 beoordelingen)

Adres

  • Land: Nederland

Contact

  • Telefoon: (033) 422 68 00
  • E-Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Medewerkers

Gerelateerd bedrijf

Acto Informatisering

Reacties op dit artikel

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

U plaatst een reactie als gast

Agenda

TIP!

Evenementen

Laatste Uitgave

Elektropraktijk 3 | juni 2017

Elektropraktijk 3 | juni 2017