10.000 klussers
Het netwerk dat vaklieden verbindt met consumenten die een klusser zoeken, is trots op de mijlpaal. CEO Ronald Egas: “We zijn erin geslaagd om gestaag door te groeien ondanks de krappe arbeidsmarkt. Dat is geen sinecure.” Uit cijfers van het CBS blijkt dat 39 procent van de ondernemers in de bouwsector in het derde kwartaal van 2018 te maken heeft met een personeelstekort.
Koerswijziging
De groei van het netwerk is vooral te danken aan de koerswijziging die Werkspot afgelopen jaar maakte. Vakmensen die zich bij Werkspot aansluiten, betalen sinds mei geen abonnement- of inschrijfgeld meer. Pas als zij contactgegevens uitwisselen met potentiële opdrachtgevers, betalen de vaklieden Werkspot commissie, een zogenoemd leadfee.
Celal Goktas heeft zich aangesloten bij Werkspot om zijn klantennetwerk te vergroten: “Ik wil zoveel mogelijk werk uitzetten. Door me aan te sluiten bij Werkspot kan ik ook de gaten in mijn werkagenda vullen. Ik heb het al erg druk en ik verwacht dat het nu nog drukker wordt. Met een account bij Werkspot investeer ik ook in toekomst, wanneer het economisch weer minder wordt.”
Doorgroeien
Werkspot ziet komende jaren nog voldoende mogelijkheden om door te groeien. Met 10.000 vaklieden bestiert het netwerk nu pas vijf procent van de markt. Werkspot mikt nu ook op vakmensen die af en toe een opdracht via het klusnetwerk willen doen. Door het gratis lidmaatschap is dit aantrekkelijker geworden.