De knop is om voor Techniek Nederland
Techniek Nederland
Meer informatie
Vicevoorzitter Claudia Reiner: “De nieuwe naam past bij het toenemende belang van techniek in onze samenleving. Onze sector is onmisbaar in de gebouwde omgeving, infratechniek én industrie. De leden van Techniek Nederland maken het verschil bij het oplossen van grote maatschappelijke vraagstukken, zoals de energietransitie, mobiliteit, lager zelfstandig thuis wonen en de toenemende complexiteit van onze infrastructuur. Zo’n sector verdient een naam die niets aan duidelijkheid te wensen overlaat. Daarom heten we voortaan Techniek Nederland.”
Technische uitdagingen
Techniek Nederland is niet alleen de naam van de nieuwe vereniging, maar ook de merknaam die installatiebedrijven gaan gebruiken richting consumenten en zakelijke opdrachtgevers. Reiner: “Voor technische uitdagingen en topkwaliteit van het geleverde werk moet je bij onze leden zijn. Daarmee onderscheiden de leden van Techniek Nederland zich van de rest van de markt.”
Instroomcampagne
Techniek Nederland moet snel een begrip worden bij consumenten en zakelijke opdrachtgevers. Dat gebeurt onder meer via De BNR Techniek Tour, een radioprogramma dat elke donderdag van 19.00 tot 19.30 uur te horen is op BNR Nieuwsradio. Het radioprogramma gaat wekelijks op zoek naar de technische achtergronden van het nieuws. Vanaf maart stelt Techniek Nederland zich tevens voor aan het grote publiek met radiospots, billboards langs de snelweg en online advertenties. Reiner: “Ondertussen werken we hard aan een beter opleidingsaanbod, meer instroom en eigentijdse arbeidsvoorwaarden. In mei en juni laat een imagocampagne zien dat werken in de techniek aantrekkelijk is voor jonge talenten op alle niveaus.”