Gratis naar BouwKennis Jaarbijeenkomst
Gratis naar BouwKennis Jaarbijeenkomst
Voor 2018 verwachten de specialisten van Bouwkennis dat de markt verder aantrekt, maar dat het personeelstekort de groei drukt. Daarom wordt tijdens de komende BouwKennis Jaarbijeenkomst 2018 aandacht besteed aan de toekomst van marketing. Daarbij zal worden ingezoomd op drie belangrijke onderwerpen:
Strategie
Strategische processen duren vaak lang, terwijl je tegenwoordig steeds sneller moet acteren op allerlei veranderingen. Hoe verenig je dat?
Medewerkerstevredenheid
Door het huidige personeelstekort in de bouwsector, gaat er een slag om talent ontstaan. Hoe bind je jong en talentvol personeel aan je organisatie?
Big data
Hoe kunnen organisaties waarde met data creëren door zowel het verbeteren van het bestaande business model als door nieuwe data-gedreven business modellen te ontwikkelen?
‘De toekomst van marketing’
Senior marktanalist Guido van Beek begint de middag met een update van de nieuwste cijfers over de bouwvolumes. Met het thema ‘De toekomst van marketing’ wordt ingezoomd op drie verschillende thema’s, behandeld door experts op dit gebied.
Marc van Eck, auteur van de bestseller ‘Businessplan op 1 A4’: “We leven in het tijdperk van agile, van wendbaar zijn en gewoon lekker aan de slag gaan. Maar zonder plan, met een heldere objective leidt dit tot chaos en vaak helaas tot enorme kostenverspilling. Helaas lezen we hier in de krant steeds vaker over.”
Jean-Paul Teyssen, voormalig CEO van Carglass Benelux: “Medewerkerstevredenheid is de belangrijkste techniek om tot klanttevredenheid en uiteindelijk dus ook shareholderstevredenheid te komen. Dat hebben we binnen Carglass bereikt: door de shareholders van de Belron groep, waar Carglass onder valt, worden we wereldwijd op vele vlakken gezien als ‘best practice’.”
Frans Feldberg, hoogleraar Data-Driven Business Innovation aan de Vrije Universiteit Amsterdam: “Het kan dus zijn dat degene die de data heeft, een nieuw verdienmodel ontwikkelt waarbij de klantrelatie verschuift. Dan is de ventilatorenfabrikant degene die tegen de bouwer zegt: ‘jij moet naar dat pand, want daar ontstaan vochtproblemen.’ Door daar nu al op de anticiperen, ben jij misschien wel degene die straks de data en dus de regie in handen heeft.”
Inschrijven
Je kunt de BouwKennis Jaarbijeenkomst kosteloos bezoeken mits je tot de doelgroep behoort. Wil je er graag bij zijn op 20 september 2018? Vul hier het formulier in, dan wordt je inschrijving in behandeling genomen om te kijken of je tot de doelgroep behoort.