Nieuw kennisevenement BID: Building Industrialization & Digitization
Jaarbeurs
Meer informatieDoor onder druk staande marges, het chronische personeelstekort en duurzaamheidseisen moet de Nederlandse bouw- en installatiesector zich revolutionair hervormen. Industrialisatie en digitalisatie stelt de sector in staat de ontwerp-, bouw- en beheerprocessen sneller, foutloos en dus goedkoper in te richten.
Disruptieve veranderingen
Gebouwen worden slimmer, genereren en delen data en zo wordt de gebouwde omgeving steeds flexibeler, comfortabeler en gezonder. AR, VR, prefab bouwen, automatisering, robotisering, 3D printing, IoT, robotisering… Ontwikkelingen die tien jaar geleden nog relatief onbekend waren, maar nu mede met de opkomst van nieuwe toetreders als Amazon, Ikea en Airbnb voor disruptieve veranderingen zorgen.
Vliegwiel voor innovatie
Met het evenement BID fungeert Jaarbeurs als vliegwiel voor innovatie, kennisdeling en samenwerking op het snijvlak van bouw, installatie, IT en maakindustrie. Tijdens het tweedaagse event wordt een uitgebreid inhoudelijk programma neergezet, bestaande uit congressen gericht op o.a. slimme technologische toepassingen, prefabricage en ketensamenwerking. Daarnaast tonen aanbieders oplossingen en referentieprojecten op het gebied van digitalisering (calculatiesoftware, smart buildings, ondersteunende IT-tooling) en industrialisering (prefab, productietechnologieën, ontwerp en engineering). Het event richt zich op het management van aannemers / bouwbedrijven, ingenieurs, installatiebedrijven, toeleveranciers, engineers / constructeurs, technische adviesbureaus, architecten en vastgoedbeheer en -ontwikkeling.
Kruisbestuiving
Patrick Schilte, business unit manager Bouw, Installatie en Maakindustrie van Jaarbeurs: “We zien in ons portfolio aan merken al jaren dat de werelden van bouw, installatie, IT en maakindustrie door invloed van technologieën dichter naar elkaar kruipen en dat er grote kansen liggen in kruisbestuiving tussen deze sectoren. Echter worden de kansen die er liggen niet optimaal benut, omdat deze doelgroepen elkaar nog te weinig ontmoeten. Wij gaan via BID deze ontmoetingen mogelijk maken.”